Rutines pels més petits

Des de l'Escola creiem que és molt important que els nostres alumnes segueixin unes rutines contínues al llarg de la jornada i curs escolar.

Els ajuda a fomentar l'autonomia, l'organització temporal i els dóna seguretat i confiança en ells mateixos. Alhora es treballen hàbits i costums necessaris per a la vida diària com saber esperar, escoltar, establir una convivència positiva amb els altres, etc.

Les rutines principals que treballem:

- Bon dia: entrem a l'aula i ens traiem jaquetes i ens posem la bata amb la mínima ajuda (si ja ho fem solets, molt millor!). Després cantem una cançó de benvinguda i veiem qui ha faltat a l'escola, qui es queda a dinar, quin temps fa, quin dia és, algun esdeveniment important del dia,etc.

- Conversa o rotllana: mínim una estona al dia la dediquem perquè s'expressin
lliurement sobre un tema concret o vivències personals, sentiments i temes curriculars.

- Esmorzar i dinar saludables: Practiquem hàbits diaris com la rentada de mans i dents, el consum d'aliments saludables, menjar ben asseguts,etc.

- Tancament: petita valoració de com ha anat la jornada i acomiadament.