Mobilona

24/03/2022

Els alumnes de 3r de primària han participat en la 5a Diada de l'Educació Viària de Badalona.

En aquesta 5a edició han participat 270 nens i nenes, de 3r de primària, d'aquests vuit centres: Les Ciències, Lestonnac, López Torrejón, Mare de Déu de la Salut, Miguel Hernández, Pere de Tera i Rafael Alberti i Turó d'en Caritg.
El nom de Mobilona uneix l'inici i el final de les paraules Mobilitat i Badalona. La Mobilona va néixer amb l'objectiu d'afavorir l'adquisició entre els infants de competències i el coneixement dels drets que tenen com a vianants, passatgers de vehicles o conductors de bicicletes. Alhora vol fer pensar en les mesures i les actituds que cal prendre i tenir per caminar o desplaçar-se en vehicle per la ciutat d'una forma segura i tranquil·la. La Mobilona pretén contribuir també al desenvolupament del concepte i pràctica de Badalona com a ciutat educadora.

Aquesta activitat forma part del Pla de Seguretat i Educació Viària de Badalona (CPSEV) i està vinculada a les que desenvolupa l'equip d'Educació Viària de la Guàrdia Urbana a totes les escoles de la ciutat. La Mobilona s'articula, també, amb els processos de construcció de Camins Amics fets pels centres educatius a través del Grup de Treball de Camins i Entorns Escolars del Consell de la Mobilitat Sostenible i del Transport Públic.

La Mobilona 2022 se celebra al camp municipal Pere Gol amb la participació dels nens i nenes en diferents tallers i jocs promoguts per les entitats que formen part de la CPSEVB. L'activitat comptarà també amb la participació de Paula y Javier D'Angelo, que interpretaran en directe les cançons Camí segur i Camí amic, aquesta darrera creada especialment i vinculada als objectius i al projecte de Camins escolars.

La 5a edició de la Mobilona està organitzada pels vuit centres que hi participen, per les entitats que han organitzat els tallers, per l'equip d'Educació Viària de la Guàrdia Urbana i pel Servei d'Educació, amb la col·laboració del Servei d'Esports de l'Ajuntament de Badalona i de l'AE La Salut Pere Gol.

A la Comissió del Pla de Seguretat i Educació Viària de Badalona i a la Mobilona hi participen aquestes entitats, empreses, centres, serveis i institucions: Associació pel desenvolupament de l'educació viària a Catalunya (ADEVIC); Direxis TUSGSAL, Escoles: Les Ciències, Lestonnac, López Torrejón, Mare de Déu de la Salut, Miguel Hernández, Pere de Tera, Rafael Alberti i Turó d'en Caritg; Grup de Treball de materials didàctics d'educació viària (PFZ) del CRP de la Generalitat de Catalunya, Institut Guttmann, RACC, Servei Català de Trànsit (SCT GC), Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM GC) i Ambulàncies La Pau SCCL, Som Mobilitat, Sport Ciclista Bétulo, STOP Accidentes; Xarxa Municipal de Biblioteques de Badalona, Consell de la Mobilitat Sostenible i del Transport Públic; Departament de Mobilitat, Equip d'Educació Viària de la Guàrdia Urbana i Servei d'Educació de l'Ajuntament de Badalona.