Aquesta setmana, els infants d’I4 i I5 han participat en el taller “El viatge del Recuc”, una proposta educativa de l’AMB (Àrea Metropolitana de Barcelona) per fomentar els hàbits de reciclatge, la cura del medi ambient i la conscienciació sobre la gestió responsable dels residus.
L’activitat va començar amb una sorpresa: les aules estaven plenes de residus amagats! Els infants els van haver de buscar i, un cop trobats, classificar-los correctament als diferents contenidors. D’aquesta manera, van poder identificar els diversos tipus de residus i aprendre la importància de separar-los adequadament per facilitar-ne el reciclatge.
Tot seguit, la monitora de l’AMB ens va explicar el conte “El viatge del Recuc”, a través del qual vam descobrir què passa amb la matèria orgànica quan la llencem al contenidor marró i com es transforma en compost, un recurs molt valuós per a les plantes i els horts.
Per acabar el taller, els infants van decorar un petit test i hi van plantar llavors de llenties. Aquesta activitat ens ha permès treballar la relació entre el compost, el creixement de les plantes i el respecte per la natura.
Els principals objectius del taller han estat conèixer la importància de reduir, reutilitzar i reciclar els residus, aprendre a fer una correcta separació de la brossa i comprendre com les nostres accions quotidianes poden contribuir a tenir cura del planeta.
Ara, durant els pròxims dies, observarem amb il·lusió l’evolució de les nostres llavors i veurem si comencen a germinar i créixer. 🌱♻️