Ciutat Romana de Baetulo

04/03/2022

Badalona, ciutat romana

Els alumnes de 4rt han visitat la ciutat romana de Baetulo, que es troba en el subsòl del casc antic de Badalona. Anterior a Barcino, va ser una de les primeres fundacions de la provincia Hispania Tarraconensis .El jaciment arqueològic de Baetulo va ser declarat Bé Cultural d'Interès Nacional per la Generalitat de Catalunya l'any 1995.

La gran quantitat de restes d'època romana trobades a Badalona i la posterior museïtzació d'alguns dels espais de l'antiga ciutat romana permeten fer diferents recorreguts, que es complementen amb la visita a l'exposició permanent: Badalona, ciutat romana.

Un cop visitada la ciutat i les seves termes hem realitzat un taller de Kapla, on els alumnes hi han construït la seva pròpia ciutat de forma cooperativa. Ha estat molt divertit.