Juguem amb coordenades

Els alumnes de sisè de primària hem posat en pràctica els nostres coneixements sobre coordenades i situació en el seu eix jugant a "hundir la flota". Ens hem sorprès com aquest joc que tots coneixem ens podia ajudar a practicar i seguir aprenent les coordenades en un context més lúdic.
Activitat d’Estadística amb Lacasitos

Aquests dies els alumnes de sisè hem estat treballant una branca de la matemàtica: l’estadística i la probabilitat. Per entendre diferents conceptes com la mostra, la població, la moda, la mediana, la mitjana, el rang, la freqüència absoluta i relativa… ho hem anat analitzant a través d’activitats manipulatives amb Lacasitos. Per poder entendre tots aquests conceptes ens han plantejat una pregunta: Quin color predomina en un pot de Lacasitos? Per grups i sense obrir el pot de Lacasitos, havíem d’establir una hipòtesis. D’aquesta manera, també estudiàvem el mètode científic, apreníem a establir-ne una i un cop obríem el pot i comprovàvem verificàvem o refutàvem les hipòtesis grupals. Podíem saber els esdeveniments segur, possibles i impossibles. Finalment vam fer una taula de dades per establir la freqüència relativa i absoluta dels colors dels Lacasitos. Amb el total d’aquests vam entendre l’element intermedi (mediana), vam establir la mitjana de Lacasitos i el seu rang.